Focal Area of Research - Evidence-Based Governance in the German Educational System

Publications

--> Scientific publications of the project participants                 

External publications:

  • International Journal of Educational Management / Special Issue (2015): School leadership in Germany (No. 29, Issue 6, 2015).  Zahlreiche Artikel der Projektnehmer/innen aus dem SteBis-Forschungsschwerpunkt sind enthalten. Download: http://www.emeraldinsight.com/toc/ijem/29/6
  • DDS- Die deutsche Schule - Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis: Qualitätsinstitute - zwischen Wissenschaft, Politik, Verwaltung, Öffentlichkeit und Praxis, 106. Jahrgang, 3/2014
  • Ehren, M. C. M., Altrichter, H., McNamara, G. & O’Hara, J.: Impact of school inspections on improvement of schools - describing assumptions on causal mechanisms in six European countries. In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, February 2013, Volume 25, Issue 1, S. 3-43
  • Fend, H. (2011): Die Wirksamkeit der Neuen Steuerung – theoretische und methodische Probleme ihrer Evaluation. In: zbf, Zeitschrift für Bildungsforschung, Volume 1, Issue 1, pp. 5-24. Download: http://www.springerlink.com/content/j37n4228g11l1q24/
  • Winkler, C. (2013): Entwicklungsgespräche und Anreizsysteme für schwedische Lehrkräfte. Wiesbaden: Springer VS.